Het is 05-09-2010 22:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: vermogen weer terug
BerichtGeplaatst: 23-09-2009 16:29 

Mannen,

Ik ben eergisteren ook bij Peter geweest. Inmiddels is bij mij al 2 x de druk sensor vervangen die bij het roetfilter systeem zit, en nog geen 10.000 km geleden zelfs de hele roetfilter omdat ze deze niet meer schoon konden branden. vorige week gingen bij mij voor de zoveelste keer de roetfilter en motorstorings lampjes branden -> Gevolg, hoger toerental bij stationair en tijdens het rijden schokkerig en inhoud gedrag. Ook ik merk dat de normale 140 PK's diesels mij met gemak bij houden of me zelfs voorbij gaan in de sprints.

Ik zit ook bij ING Car Lease, dus de aanvraag voor een Clean Beurt loopt nu, ik hoop dat ze er mee instemmen, anders ga ik toch maar is een ander 'pittig' gesprek met ING voeren.
Ik koop niet voor niks een FR met 170 PK, dan had ik ook een 100 PK dieseltje kunnen kopen.

Groet,
Joey

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23-09-2009 16:50 
Seat Sport Forum Admin

Nou succes met je aanvraag ertoe.
Zou mooi zijn als het je idd lukt.
Ik heb de schoonmaakbeurt nu 2x ervaren en daar krijg je echt geen spijt van :D

Alpine iXA-W407BT & NVE-N099P & 500GB HD

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29-10-2009 18:42 

Joey schreef:
Mannen,

Ik ben eergisteren ook bij Peter geweest. Inmiddels is bij mij al 2 x de druk sensor vervangen die bij het roetfilter systeem zit, en nog geen 10.000 km geleden zelfs de hele roetfilter omdat ze deze niet meer schoon konden branden. vorige week gingen bij mij voor de zoveelste keer de roetfilter en motorstorings lampjes branden -> Gevolg, hoger toerental bij stationair en tijdens het rijden schokkerig en inhoud gedrag. Ook ik merk dat de normale 140 PK's diesels mij met gemak bij houden of me zelfs voorbij gaan in de sprints.

Ik zit ook bij ING Car Lease, dus de aanvraag voor een Clean Beurt loopt nu, ik hoop dat ze er mee instemmen, anders ga ik toch maar is een ander 'pittig' gesprek met ING voeren.
Ik koop niet voor niks een FR met 170 PK, dan had ik ook een 100 PK dieseltje kunnen kopen.

Groet,
Joey

Ik zit ook bij ING carlease en DGM heeft het toen voor elkaar gekregen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30-10-2009 00:37 

Mijn auto is inmiddels voor een cleaning beurt geweest, het heeft absoluut geholpen en gaat er weer als een trein vandoor. Ik moet wel zeggen dat bij mij de prestaties heel wisselend waren (soms liep hij echt voor geen meter en dan ineens was ie weer snel).

Toch blijft hij (als ik een aantal korte stukken gereden heb op een dag) of tijdje hard gereden heb telkens een soort van "regeneren" en raar gedrag vertonen. Bijvoorbeeld vorige week kwam ik thuis aangereden en liep hij stationair net iets boven de 1000 toeren (normaal 750) en je voelde de motor gewoon "haperen". Na een kleine minuut voor de deur wachten zakt het toerental weer terug en loopt ie weer 'normaal'. Soms is het stationair toerental (bijvoorbeeld als ik bij het stoplicht sta te wachten) 1000 toeren en als ik dan een tikkie op het gaspendaal geef dan hoor je een soort 'plofje' uit de uitlaat.
Hebben / hadden jullie hier ook last van (gehad)?

Ik weet niet wat er met die wagen is, maar voor mij de laatste keer dat ik een snelle (4 cilinder) diesel gereden heb. Ik moet het nog een jaartje volhouden en dan stap ik lekker op een dgm getunede seat exeo met een 1.8T benzine onder de kap. Maar nooit meer dit!

Ik ga ook zeker de eerst volgende keer mee naar de rollenbank om het vermogen te testen, en ben dan heel benieuwd naar de resultaten overall...

Groetjes,
Joe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30-10-2009 01:39 

Joey schreef:
Mijn auto is inmiddels voor een cleaning beurt geweest, het heeft absoluut geholpen en gaat er weer als een trein vandoor. Ik moet wel zeggen dat bij mij de prestaties heel wisselend waren (soms liep hij echt voor geen meter en dan ineens was ie weer snel).

Toch blijft hij (als ik een aantal korte stukken gereden heb op een dag) of tijdje hard gereden heb telkens een soort van "regeneren" en raar gedrag vertonen. Bijvoorbeeld vorige week kwam ik thuis aangereden en liep hij stationair net iets boven de 1000 toeren (normaal 750) en je voelde de motor gewoon "haperen". Na een kleine minuut voor de deur wachten zakt het toerental weer terug en loopt ie weer 'normaal'. Soms is het stationair toerental (bijvoorbeeld als ik bij het stoplicht sta te wachten) 1000 toeren en als ik dan een tikkie op het gaspendaal geef dan hoor je een soort 'plofje' uit de uitlaat.
Hebben / hadden jullie hier ook last van (gehad)?

Ik weet niet wat er met die wagen is, maar voor mij de laatste keer dat ik een snelle (4 cilinder) diesel gereden heb. Ik moet het nog een jaartje volhouden en dan stap ik lekker op een dgm getunede seat exeo met een 1.8T benzine onder de kap. Maar nooit meer dit!

Ik ga ook zeker de eerst volgende keer mee naar de rollenbank om het vermogen te testen, en ben dan heel benieuwd naar de resultaten overall...

Groetjes,
Joe.

Ik heb precies het zelfde zoals jij het hier boven beschrijft ook na de DGM cleaning beurt, nooit anders geweest. Bij DGM zijden ze dat het gewoon regeneratie proces is (ene keer verhoogd toerental/ andere keer haperende motor met brommende uitlaat) en het komt bij mij 1 x per week voor omdat ik veel woon/werk verkeerd en weinig snelweg rij, waar door de root filter vaker schoon gebrand moet worden. DGM monteur zij dat het normaal is en dat er niks aan gedaan kon worden. Ik vind het serieus kansloos dat VAG groep het regeneratie proces zo heeft op gelost :twisted: . Als ik dit van te voren had geweten had ik nooit deze auto in diesel vorm geleased. Het is ook voor mij de laatste keer diesel (ben niet verplicht). 2011 februari moet die er uit dus nog 1 jaar en 4 maanden en dan gaan we naar iets anders leuks zoeken (lease).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01-11-2009 12:04 

Bij dit type kun je behalve de verstuivers (ultrasoon)schoonmaken ook de egr fysiek dicht maken en de software hierop aanpassen. De motor blijft in ieder geval langer schoon en vaak zijn dipjes bij 2000tpm ook verleden tijd.

Jos.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23-06-2010 10:01 
Seat Sport Forum Admin

Ik zal dit oude onderwerp weer eens nieuw leven in blazen.
Dit aangezien mijn Leon FR momenteel bij DGM staat.
Ook hierop wordt nu de beruchte cleaningbeurt uitgevoert. :D
Jaimy vertelde dat op de pompverstuivers een dik gekoekt jasje zat inmiddels.
Mijn auto heeft inmiddels 143.000km gelopen en is nog nooit gecleaned.
Ook in het inlaat kleppenhuis bleek een lager kapot te zijn waardoor 1 van de inlaat kleppen niet goed open en dicht gaat.
Dus ook het inlaat kleppenhuis wordt vervangen.
De smurrielaag in het gaskleppenhuis was ruim 1cm dik.
Morgenavond kan ik mijn auto weer ophalen en ik ben zeer benieuwd naar hoe hij dan optrekt en zijn vermogen weer netjes op het asvalt zal gaan brengen.
En binnenkort richting ring de Leon weer eens goed uitlaten. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23-06-2010 18:50 
Moderator

JockJam schreef:
Ik zal dit oude onderwerp weer eens nieuw leven in blazen.
Dit aangezien mijn Leon FR momenteel bij DGM staat.
Ook hierop wordt nu de beruchte cleaningbeurt uitgevoert. :D
Jaimy vertelde dat op de pompverstuivers een dik gekoekt jasje zat inmiddels.
Mijn auto heeft inmiddels 143.000km gelopen en is nog nooit gecleaned.
Ook in het inlaat kleppenhuis bleek een lager kapot te zijn waardoor 1 van de inlaat kleppen niet goed open en dicht gaat.
Dus ook het inlaat kleppenhuis wordt vervangen.
De smurrielaag in het gaskleppenhuis was ruim 1cm dik.
Morgenavond kan ik mijn auto weer ophalen en ik ben zeer benieuwd naar hoe hij dan optrekt en zijn vermogen weer netjes op het asvalt zal gaan brengen.
En binnenkort richting ring de Leon weer eens goed uitlaten. :mrgreen:

ha geef hem maar een week aan mij mee dan :mrgreen:
dan heb je nergens meer last van met je leon :lol:
die bus van mij staat nog naar te heigen

SEAT IBIZA J.E kermit 17" velgen JE Design bodykit JE Design kw schroefset DGM.Grill Sportuitlaat booskijkkers Soundstream XPRO-12 12'' Subwoofer Harman / Kardon CA5250 5-Kanaals MTX RE-Q 5 Signaal processor
http://www.mijnalbum.nl/Album=L6QLTWYW

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23-06-2010 20:09 
Moderator

Ik had het al van je gehoord en ik heb Peter vandaag ook nog even gesproken en het is een standaard Seat kwaal, wel jammer dat je dit pas gaat merken bij een kilometerstand waarop je geen garantie meer hebt.
Maar we gaan het meemaken, ik wil best wel even tegen je sprinten hoor :mrgreen:

Leon TFSI, jd Stage 4, 330pk, 420 Nm, xenon, JE bodykit, Full Milltek, Injen, 18 inch Borbet, DGM interieurpakket, JVC avx700, 2x DLS CAD15+CA51, Orion HCCA 4000 Watt sub, Pioneer composets. =Sprintje??= ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23-06-2010 23:59 

ArjanBor schreef:
Ik had het al van je gehoord en ik heb Peter vandaag ook nog even gesproken en het is een standaard Seat kwaal, wel jammer dat je dit pas gaat merken bij een kilometerstand waarop je geen garantie meer hebt.
Maar we gaan het meemaken, ik wil best wel even tegen je sprinten hoor :mrgreen:

Nou durft die wel weer he! :mrgreen:

TOLEDO 1.8 20VT EXECUTIVE Injen systems air intake <190 pk 300 NM / New S8 met 225/40/18 Dunlop Sportmaxx / Bi-Xenon / Voorzien van Topsport bumper / achterbumper volledig in kleur met parkeersensoren / behandeld met meguiars

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24-06-2010 12:44 
Seat Sport Forum Admin

Ja die Arjan durft idd wel weer ja :lol:
Maar ik ga wel een sprintje tegen je aan hoor Arjan.
Ik denk dat we tot een gangetje van zeg 70 km/h aardig aan elkaar gewaagt zullen zijn.
Tenslotte heb ik koppel voordeel maar ik denk dat boven de 70 km/h het pk voordeel gaat door wegen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24-06-2010 23:30 
Moderator

Je mag wel een stukje rijden, je weet hoe hij reed maar hij is zoveel scherper geworden en hij loopt zo soepel. Je moet echt naar de meter kijken om te zien hoe snel je gaat want je vliegt door de versnellingen.

Leon TFSI, jd Stage 4, 330pk, 420 Nm, xenon, JE bodykit, Full Milltek, Injen, 18 inch Borbet, DGM interieurpakket, JVC avx700, 2x DLS CAD15+CA51, Orion HCCA 4000 Watt sub, Pioneer composets. =Sprintje??= ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25-06-2010 10:24 
Seat Sport Forum Admin

Zo gisteren de auto weer opgehaald bij DGM.
De motor is voorzien van de beruchte FR TDI Cleaning en een nieuw inlaat kleppenhuis.
En hij loopt weer perfect. Zo waanzinnig soepel als nooit te voren.
Hij trekt nu veel harder in zijn 5de versnelling tussen 120 en 180 dan dat hij voorheen van 80 naar 140 in zijn 4de versnelling liep. :D
Het verschil is als een wiel dat eerst geroest draaide en nu weer helemaal geoliet en voorzien van nieuwe lagers.
Bij 1500 rpm voel ik de turbo druk op bouwen en vanaf 1750-2000 rpm komt er een gewelt aan vermogen los die keurig netjes op het asvalt wordt neer gezet.
Het vermogen is nu zeer constand tussen 2000 en 4600 rpm waar hij het rood in verdwijnt. Hierdoor moet ik nu echt opletten want hij schiet in notime vlink het rood in. Ook de gehele vermogens curve is weer super strak en netjes over het gehele toeren gebied zonder enige pieken of dalen.
Kortom DGM en met name Jaimy heeft weer top werk gelevert.

@Arjan
Dat probleem heb ik nu ook weer :wink:
Maar wat zeg je ervan? Sprintje op de Ring? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09-07-2010 11:50 
Seat Sport Forum Admin

Zo nu na een paar weken met de FR TDI Cleaningbeurt gereden te hebben vind ik het tijd worden voor een update.

De motor is na de cleaning echt giga soepel geworden.
Ik moet nu zelfs uitkijken want hij trekt zonder enige vermogens verlies zo 1000rpm het rood in zonder je het ook maar merkt.
Er komt nu een waanzinnig vermogen los vanaf 2000 rpm die keurig en heel mooi gelijdelijk door trekt tot vol het rood in.
Heb zelfs al div. boze Audi, BMW en Volvo rijders gehad.
Hun konden met hun A4/A5/A6 3.0 TDI, 330D/530D en S60 D5/850 Turbo geen mm uitlopen tot ruim over 210 km/h :mrgreen:
Ga morgen de auto heerlijk uittesten op de Autobahn richting de Ring.
Ben ook heel erg benieuwd naar zijn topsnelheid nu.
230 heb ik al meerdere malen gehaalt maar theoretisch zou hij nu ruim 235 tot 240 moeten kunnen lopen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]