Het is 08-09-2010 05:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1.9 TDI met sportuitlaat ???
BerichtGeplaatst: 23-06-2010 11:16 

Zijn er hier mensen met ervaringen van een sporteinddemper onder een TDI.
In mijn huidige demper zit een irritantie fluittoon, en ik hoop dit met een sportdemper weg te krijgen i.v.m. minder weerstand van de luchtstromen.

THNX Rini

Profiel  

Berichttitel: Re: 1.9 TDI met sportuitlaat ???
BerichtGeplaatst: 23-06-2010 13:52 
Moderator

Flippo had dit onder zijn witte leon, stond super maar was fluisterstil :mrgreen:

Leon TFSI, jd Stage 4, 330pk, 420 Nm, xenon, JE bodykit, Full Milltek, Injen, 18 inch Borbet, DGM interieurpakket, JVC avx700, 2x DLS CAD15+CA51, Orion HCCA 4000 Watt sub, Pioneer composets. =Sprintje??= ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27-06-2010 10:24 

zou dit niet je turbo kunnen zijn?

doet mijn caddy 1.9 tdi namelijk ook, en mijn vorige topsport 1.9 tdi 150 pk had dit ook...
Allemaal in het toerentalgebied waar het meeste koppel zat.

Bij een volledig miltek systeem weet ik dat je 30 pk erbij zou kunnen krijgen, dit heb ik gezien op een topsport tdi, met chip en uitlaat, ging naar 217 pk, en ver over de 400nm koppel.

mijn caddy rijd nu 2 week zonder einddemper, en aleen boven de 2500 toeren hoor je dit, de diesels hebben alleen maar een einddemper op de caddy... dus een sportdemper op je diesel ga je wel horen denk ik...

groet marcel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28-06-2010 08:59 

@ Marcel
Is inderdaad afkomstig van de Turbo, maar is hoorbaar in de einddemper.
Dealer staat niet te springen om de turbo te vervangen, want ze weten niet zeker of het dan over is.
Binnenkort wordt er wel even een uitlaat van een andere TDI gemonteerd om te kijken of het dan weg is.
Mocht dit niet helpen dan zat ik een sportdemper te denken, aangezien daar de luchtstroom wat makkelijker doorheen gaat.
Minder weerstand.

Gr. Rini

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28-06-2010 22:24 

Ik zou het zo laten, geen aandacht aan besteden...

Er zijn wat dingen die een seat, en waarschijnlijk ook andere merken, plagen.
Zo heb ik al een aantal maal vocht in de koplamp langs zien komen en dergelijke...

Die turbo gaat bij vervanging vast ook wel weer fluiten...
het is allemaal zonde van het geld wat mensen erin steken, en tijd trouwens ook..
Het is vrij normaal dat je de turbo hoort fluiten, ik rijd nu zonder demper op de caddy, die is afgeknapt en wordt volgende week vervangen, en mijn turbo blaast zelfs af nu....en dat zonder injen...het is net een v8...
daar weet je de oorzaak van, maar een fluitende turbo blaast vaak zijn overdruk af in het luchtfilter, en omdat dit als klankkast gaat dienen, wordt het fluitgeluid of afblaasgeluid versterkt.
Fluiten gaat hij ook doen wanneer hij in zijn koppel terugt komt, waar hij moet presteren... het is net een tennisser die op het moment van de bal slaan gaat kreunen of schreeuwen..
Volgens mij, als je hier last van hebt, dan moet je gewoon een sdi kopen of een fsi dus zonder turbo..
Bij een gechipte auto wordt dit gefluit alleen maar versterkt, en ik vind het juist wel een mooi geluid, en rijd in de heuvels vaak met de ramen open en de radio uit om het gefluit en afblaasgeluid maar te horen...dan weet ik dat alles nog goed functioneerd ook...

groet marcel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01-07-2010 08:21 

Maar, aan de buitenkant hoor je er niets van.
Het is alleen in de auto hoorbaar, en is echt verschrikkelijk irritant.
Ook omdat je er steeds meer op gaat letten.
De dealer gaat (onder garantie) binnenkort de uitlaat uitwisselen met een andere TDI.
Hoop dat het dan over c.q minder is.
Een fluit uit de turbo is normaal, maar dit geluid zit voor 100% in de einddemper.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]