Het is 10-09-2010 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geluid!!!!!!
BerichtGeplaatst: 25-06-2010 03:34 

dag dames en heren,

ik heb een seat ibiza SC 1.6 2010

ik heb de standaard boxen van seat erin zitten. heb alleen een pioneer AVIC F700BT
radio erin zitten.

nu zou ik wel wat betere boxen erin willen hebben en een mooie versterker.

nu komt het probleem. ik ken mijzelf met draadjes en snoertjes.

Puntje bij paaltje doe ik mijn radio aan en gaan mijn kofferbak open:P.
waar ik ook totaal geen verstand van heb is welke boxen ik moet hebben en wat voor een verster/woofer.
welke kabels ook niet.

wie kan mij een beetje op weg helpen???

alvast bedankt,

Robin

Niets moet, Alles Kan!!

Profiel  

Berichttitel: Re: Geluid!!!!!!
BerichtGeplaatst: 25-06-2010 05:35 
Moderator

Afbeelding
hier al vast een schema hoe je het kan aansluiten

SEAT IBIZA J.E kermit 17" velgen JE Design bodykit JE Design kw schroefset DGM.Grill Sportuitlaat booskijkkers Soundstream XPRO-12 12'' Subwoofer Harman / Kardon CA5250 5-Kanaals MTX RE-Q 5 Signaal processor
http://www.mijnalbum.nl/Album=L6QLTWYW

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25-06-2010 10:57 
Moderator

Audio is heel persoonlijk en het is ook belangrijk om te weten wat je budget is want je kan zonder problemen voor duizenden Euro's in je auto steken. Maar wat heb je er nu in zitten en vind je het niet goed klinken, wil je harder, wil je maar bas?
Het is altijd slim om eerst een budget te bepalen en dan eens te gaan luisteren wat je voor dat geld kunt kopen. Het is jammer dat je zelf niet aan je auto kan/wilt sleutelen omdat je nu een deel van je budget moet uitgeven aan het laten installeren van de audio.

Leon TFSI, jd Stage 4, 330pk, 420 Nm, xenon, JE bodykit, Full Milltek, Injen, 18 inch Borbet, DGM interieurpakket, JVC avx700, 2x DLS CAD15+CA51, Orion HCCA 4000 Watt sub, Pioneer composets. =Sprintje??= ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25-06-2010 14:10 

het geluid is op zich erg goed an de seat boxen. maar als ik hem harder ga zetten wordt de bass slechter e klinkt het niet meer. ik wil daarom een aparte bas die ik zelf kan regelen met een knop. zo kan ik de normale boxen harderzetten en de bass op de achtergrond mee laten gaan zeg maar. :D. mijn neeft heeft di ook maar di heeft dit door een prof laten doen. zijn auto is dan ook helemaal geisoleerd van binnen.

Niets moet, Alles Kan!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25-06-2010 15:11 
Moderator

Dat heet een bass remote, dan moet je een extra subwoofer toevoegen met een extra versterker (deze heb je ook als set DGM had met de meeting een hele mooie aanbieding).
Van je versterker in de kofferbak gaat er een kabel met daaraan een volumeregelaar naar voor in je auto en dan kan je vanaf de bestuurderplek de bas eenvoudig bijregelen.
Maar je moet wel stroom van de accu naar je kofferbak en RCA kabels via de andere kant van de auto naar je kofferbak trekken en ik weet niet of dat eenvoudig gaat bij een new Ibi.
En Isoleren met dempingsmatten is goed maar dat ga je pas merken bij betere speakers (kickbassen) in de deuren en dan moet je ook een radio hebben die de laagste bassen er uit kunnen filteren tot ongeveer 80 Hertz dan worden de diepe bassen door de subwoofer weergegeven en gaan de speakers niet zo snel vervormen.

Leon TFSI, jd Stage 4, 330pk, 420 Nm, xenon, JE bodykit, Full Milltek, Injen, 18 inch Borbet, DGM interieurpakket, JVC avx700, 2x DLS CAD15+CA51, Orion HCCA 4000 Watt sub, Pioneer composets. =Sprintje??= ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25-06-2010 16:03 

Kijk info waar we wat aan hebben:D. heel erg bedankt alvast. ik heb ook mijn dealer even opgebeld die is ook erg goedin dit soort dingen. ik laa dit waarschijnlijk allemaal bij hem doen. kwa prijzenplaatje wil ik ongeveereen rug kwijt zijn dat vind ik wel genoeg. denkt dat dat wel moet lukken voor een versterker en een subwoofer+ bekabeling en aasluiten:D. leuk klusje voor na de vakantie.

iig bedankt

greets Robin

Niets moet, Alles Kan!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25-06-2010 21:29 

ben inmiddels al erg ver. ga morgen kijken bij een goede vriend van mijn neef die heeft een zaak waar hij dit soort zaakjes regelt (http://www.brian.nl). kijk anders zelf even hoe dat allemaal wordt gedaan en ziet er erg goed uit:D. ik denk dat het met het geluid wel goed gaat komen:D. iedereenbedankt voorde info.

Groetjes Robin

Niets moet, Alles Kan!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26-06-2010 00:59 
Moderator

Brian is bekend, die heeft al aardig wat leuke projecten gedaan. Ik ben 2 jaar geleden nog op zijn opening geweest mooie winkel hoor :thumbup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26-06-2010 13:05 

ik ben inmiddels bij Brian geweest. hbeen mooi setje uitgezocht en volgende week wordt alles erin gezet. duss dat is al best snel.
hoop dat alles goed gaat want die week erop moet ik op vakantie.

Niets moet, Alles Kan!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26-06-2010 17:38 
Moderator

Robinnl1 schreef:
ik ben inmiddels bij Brian geweest. hbeen mooi setje uitgezocht en volgende week wordt alles erin gezet. duss dat is al best snel.
hoop dat alles goed gaat want die week erop moet ik op vakantie.

oké dan
das super lekker genieten van je muziek met de vakantie :thumbup:
als het er in zit maak snel wat foto's altijd leuk voor op het forum :wink:

SEAT IBIZA J.E kermit 17" velgen JE Design bodykit JE Design kw schroefset DGM.Grill Sportuitlaat booskijkkers Soundstream XPRO-12 12'' Subwoofer Harman / Kardon CA5250 5-Kanaals MTX RE-Q 5 Signaal processor
http://www.mijnalbum.nl/Album=L6QLTWYW

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]